Salut, Mitzi și Florina aici la butoane. Începem blog-ul nostru despre fundraising cu un mic dicționar la care să te poți întoarce de fiecare dată când ai nevoie, iar noi promitem să îl ținem la zi cu toate informațiile.
Fundraising – conceptul de fundraising se referă la toate formele de strângere de fonduri, indiferent dacă vorbim despre bani, materiale, servicii, finanțări din proiecte, facilități fiscale.
Donatori reci – potențialii donatori, persoane fizice sau juridice, pe care încă nu i-ai cunoscut și care nu știu despre misiunea organizației pe care o reprezinți.
Donatori calzi – donatori ai organizației tale, persoane fizice sau juridice, pe care îți dorești să îi păstrezi alături.
Donor care – procesul prin care ne asigurăm de relația caldă cu donatorii, fie ei persoane fizice sau juridice.
Facilitate fiscală – oportunitatea oferită de către statul Român de a reduce din sumele de plată prin impozit, prin oferirea de donații și sponsorizări, atât de către persoanele fizice, cât și de către persoanele juridice.
Sponsorizare retroactivă – facilitate fiscală prin care o companie poate face o sponsorizare în cuantumul a 20% din impozitul pe profit realizat în anul anterior.
Sponsorizare prin firmă – posibilitatea de a sprijini o cauză prin oferirea de bani, materiale sau servicii, produse, de către companie, prin completarea unui contract de sponsorizare cu organizația. Suma echivalentă sponsorizării poate fi dedusă din cei 20% din impozitul pe venit sau profit, deductibil prin facilitățile fiscale existente în România.
Campanie de direct mailing – este o strategie de strângere de fonduri în care o organizație trimite materiale de marketing direct potențialilor donatori prin poștă sau prin e-mail. Scopul unei campanii de direct mailing este de a genera donații/sponsorizări de la donatori reci care sunt interesați să susțină cauza. Materialele includ de obicei o scrisoare despre cauză, un contract de sponsorizare și poate un mic cadou din partea organizației.
Donație recurentă – este o donație repetată, de obicei la o frecvență stabilită (de exemplu, lunar, trimestrial, anual).
Sponsorizare recurentă – este o sponsorizare repetată de o persoană juridică, de obicei la o frecvență stabilită (de exemplu, lunar, trimestrial, anual).
Debit direct – Conceptul debitului direct se referă la o donație recurentă, prin debitare directă din contul donatorului, direct din bancă către asociația în cauză.
3,5% – Redirecționarea a 3.5% din impozitul pe venit al persoanelor fizice (salar sau pensie, cu mențiunea ca pensia să fie mai mare de 2000 lei lunar brut) este o facilitate fiscală oferită de către Statul Român, cu scopul de a oferi sprijin asociațiilor.
Cause-related marketing – este o strategie care implică o colaborare între o companie și o organizație non-profit pentru a sprijini cauza lor. Ideea din spatele CRM este de a promova produsele sau serviciile unei companii, concomitent strângând fonduri pentru o cauză. Parteneriatul poate lua diferite forme, cum ar fi donarea unei părți din profit, oferirea de promoții speciale sau produse exclusive cu o achiziție în care o parte din încasări sunt destinate cauzei, sau sponsorizarea unui eveniment caritabil.
Peer to peer fundraising – este un tip de strângere de fonduri care implică persoane care strâng bani în numele unei organizații sau a unei cauze. În această metodă, susținătorii pot crea pagini personale de strângere de fonduri și se adresează prin rețelelor lor de socializare (prieteni, familie, colegi etc.) pentru a cere donații.
Contract de sponsorizare – este actul juridic prin care o organizație non-profit și o persoană juridică convin cu privire la transferul unei sume de bani sau a unor produse.
Contract de donație – este actul juridic prin care o organizație non-profit și o persoană fizică convin cu privire la transferul unei sume de bani sau a unor produse prin donație.
https://fundraisinglab.ro/wp-content/uploads/2023/06/Slider_4-3.png8001920Mitzi Horvathhttps://fundraisinglab.ro/wp-content/uploads/2023/06/cropped-cropped-2-header.pngMitzi Horvath2023-06-22 10:54:382024-09-25 12:46:10Mic dicționar de fundraising #1