Dorim să vă informăm despre câteva modificări legislative recente care vizează impozitele pentru firmele cu IMPOZIT PE PROFIT, MICROÎNTREPRINDERI și despre E-FACTURĂ.

Pentru firmele cu IMPOZIT PE PROFIT:

Modificări ale termenului de depunere pentru redirecționarea impozitului pe profit prin completarea declarației 177:

  • Termenul de depunere a formularelor de redirecționare a impozitului pe profit pentru sponsorizări, se modifică. Noul termen este până la data depunerii declarației anuale de impozit pe profit, adică 25 iunie a fiecărui an.

     

Schimbări în calculul cheltuielilor cu bunuri și servicii pentru organizații:

  • Cheltuielile cu bunurile și serviciile acordate către organizații se vor însuma cu cheltuielile de sponsorizare și vor diminua impozitul pe profit, limitat la cea mai mică valoare dintre 0,75% din cifra de afaceri și 20% din impozitul pe profit. Ambele cheltuieli sunt inițial nedeductibile la calculul impozitului pe profit.


Pentru MICROÎNTREPRINDERI:

Abrogarea posibilității de scădere a anumitor sume din impozitul pe microîntreprinderi:

  • A fost abrogată posibilitatea de a scădea anumite sume din impozitul pe microîntreprinderi (de exemplu, sponsorizări sau costul caselor de marcat). Ultimul an fiscal în care se pot scădea astfel de sume din impozitul pe venitul microîntreprinderilor a fost anul 2023. Astfel că, din 2024, microîntreprinderilor nu vor mai putea face sponsorizări.

E-FACTURĂ

Va fi obligatoriu pentru fiecare persoană juridică, fie asta organizație NON-PROFIT, SRL, PFA etc., să emită facturi electronice și să primească doar facturi în acest sistem, care vor fi introduse în contabilitate. Prin urmare, este necesar să obțineți un program de facturare care poate genera această factură în format XML.

Factura electronică trebuie încărcată pe pagina ANAF (SPV – Spațiu privat virtual), iar de aici trebuie descărcate facturile anterioare încărcate de furnizorii noștri. Acest sistem le semnează și astfel devin contabile în contabilitate.

Fiecare persoană juridică trebuie să se înregistreze în SPV, iar acest lucru poate fi făcut doar cu o semnătură digitală (certificat digital calificat), nu cu nume de utilizator și parolă, ca în cazul persoanelor fizice. 

Există deja destule companii care se ocupă de emiterea semnăturilor digitale (Certsign, Namirial, Alfasign, etc.), cu aproximativ 99 de lei (20 de euro) pe an și 50 de euro pentru trei ani. Recomandarea noastră este să obțineți acest certificat, deoarece majoritatea contabililor au deja unul, iar procurarea lor poate fi rezolvată și prin intermediul unei delegări, dar este mai bine să faceți acest aspect independent, deoarece facturile trebuie încărcate în sistem în termen de cinci zile de la data emiterii, iar dacă persoana autorizată nu este disponibilă, pot apărea probleme.

Dacă sunteți în căutarea unui partener de încredere pentru a vă ghida în strângerea de fonduri, contactați-ne :),  suntem gata să colaborăm cu voi pentru a face lumea un loc mai bun.